pondelok 22. augusta 2011

Námet pre vládnych bojovníkov proti korupcii na preskúmanie veci - alebo: nie je exekútor ako exekútor!

Už pred niekoľkými rokmi som na základe rozsudku podala  v Žiline  u exekútorky  JUDr. Estery Verešovej návrh na vykonanie exekúcie proti povinným z  Kysuckého Nového Mesta.
Do súčasnosti som nedostala ani korunu - aj keď exekútorka exekvovala časť peňazí. Túto si zadržala ako údajnú zálohu na exekučné trovy - na tieto som jej však musela poukázať zálohu v zmysle zmluvy vopred.
Keďže ani zmluva s menovanou nehovorí, že si ponechá okrem zálohy aj to, čo vymôže, pýtam sa, kde sú moje peniaze, ktoré odvtedy stratili už väčšiu časť svojej pôvodnej hodnoty.

Pokiaľ viem, náklady na exekúciu platia povinní. Nie je teda dôvodné, aby mi peniaze zadržala. 
Je zaujímavé, že niekoľko málo tisíc korún pre dôchodkyňu nedokáže táto pani vymôcť! Asi čaká, kým "podnikatelia" - povinní vytunelujú svoje prevádzky. Veď ona o nič nepríde a ja jej  ešte budem musieť doplatiť; a nech by som skúsila namietať, tak si to "stručne exekučne" vybaví so mnou! Aby som sa naučila, že takých "všemohúcich" kategória, do ktorej som zaradená v jej vnímaní, nemá čo zbytočne otravovať! 

Vnucuje sa mi otázka - prečo teda hneď na začiatku  neodmietla prevziať vec? Odpovedí by som dokázala uviesť viac - ale uvediem len toto: panej je zrejme jedno, z koho bude "drať kožu". Alebo: možno jej za to "všemohúci" povinní zaplatia ešte "do vačku", ak bude konať tak, aby poškodila mňa, pričom na tom môže zarobiť dvojnásobne.

Nepochybujem, že za "problémami" pri vymáhaní figuruje kysucká mafia "bielych golierov".
A ďalšia  - dobre zohratá figuruje na orgánoch, ktoré by mali objektívne moje sťažnosti na exekútorku vyriešiť  - vrátane MS SR.
Namiesto toho dostávam odpovede, ktoré sú znôškou klamstiev a obhajoby exekútorkiných krokov - hoci, keď som kedysi telefonovala na komoru exekútorov, jej konanie vyhodnotili ako nezákonné a vyzvali ma podať vec písomne. To vtedy ale ešte nevedeli, že ide o dr. Verešovú!

Približne pred rokom som ju vyzvala, aby mi vystavila  čiastočné vyúčtovanie. Výsledok: ani len riadka k môjmu doporučenému listu.

Pri osobnej návšteve  v kancelárii jej personálu som videla, že mala  v neúplnom spise - zjavne "pro forma" niečo podobného založené v obale, ktorý  ale nebol kompletným spisom - iba  spisom pre "verejnosť" (?). Písomnosť, ktorú mala v ňom  pripravenú   a zrejme aj  predkladala akejsi komisii na MS SR. Z nej  som zistila vyúčtovanie nákladov na exekúciu v horibilnej sume  za pre mňa otázne položky - vo výške, ktorá prekračuje nielen vymoženú sumu, ale aj mnou poukázanú zálohu. Nepochybne ako dôkaz na odôvodnenie zadržiavania mi oboch súm - vymoženej čiastky, i zálohy na trovy konania.  

Exekútorkou vyčíslené položky považujem za diskutabilné aj preto,  že napr.  písomnosti odosiela ako obyčajné zásielky a v nich je vložený lístok, aby adresát potvrdil - na svoje náklady - prijatie zásielky! (Ba ani môj pôvodný návrh, ktorý obsahoval náležitosti, nebol podľa "gusta" pani exekútorky a musel byť prepracovaný - lebo veď takto sa dal zaúčtovať.)
Pritom ide o povinných z Kysuckého Nového Mesta, resp. blízkeho okolia Žiliny, kde má svoj exekútorský úrad. Samozrejme, že by mi to mohlo byť jedno - veď to  všetko by mali zaplatiť povinní, ale ak mi niekto zadržiava napriek zaplatenej zálohe na náklady exekučného konania aj vymoženú finančnú čiastku od jedného z povinných a roky nerobí - okrem prieťahov -  nič preto, aby vymohol pre mňa súdom mi priznanú sumu, a žiadny orgán v tom nevidí protiprávne konanie zo strany exekútorky Verešovej, tak musí byť každému jasné, že ktosi v pozadí má záujem na danom stave, alebo že peniaze končia niekde inde -  kde?!

Na svoju žiadosť o pomerné vyúčtovanie exekúcie som nedostala odpoveď dodnes. 

Hrubá ignorancia  zo strany exekútorky , ktorá je v skutočnosti neplnením si povinností štátneho orgánu voči mne ako navrhovateľke, žiadnemu orgánu, ktorý jej  je  nadriadený, či kontrolný nepripadá ničím nezákonným - zrejme preto, že dotyčná má množstvo možností a známostí, ktoré jej umožňujú okrádať staré invalidné osoby aj o tých zhruba 5000,- korún, ktoré im mala zákonnou cestou prinavrátiť od podvodníkov a zlodejov schovávajúcich sa za podnikateľov. 
Podnikateľov, ktorí ma naviac legalizovanými zlodejskými zákonmi, postupmi a ROEP-mi okradli o zdedenú pôdu a na  tej, ktorú neukradli, sa priživujú neplatením nájomného, a  súdy v Žiline, podporované súdmi SR ďalšími,  im v rámci dobre známych sudcovských  mafiánskych praktík pomáhajú pri likvidácii nielen mojich nárokov, ale aj  likvidovať ma  existenčne - povinnosťou zaplatiť zlodejom ešte aj súdne trovy - navyšované niekoľkonásobným vyúčtovaním si údajných - tých istých - úkonov!
Orgány, na ktoré som sa obrátila, obhajovali  činnosť exekútorky  - bez prihliadnutia na mnou uvádzané a predložené fakty. Formálne bolo všetko v poriadku - lebo pani exekútorka mi na listy odpovedala!

A z príslušnej zložky MS SR mi poradili aj "odborne": môžem si zmeniť exekútora!

Samozrejme s rizikom, že zaplatím nové tisícky korún za návrhy súdu, zálohy novému exekútorovi , budem čakať ďalšie roky a možno napokon vec vyhlásia za návrh nový a už premlčaný (ako prípad s liptovskými pracovníkmi vodární v priestupkovom konaní)!

Exekútorku Verešovú som si vybrala v dobrej viere - dr. Hrušecký z Bratislavy, ktorý nám exekvoval byt po otcovi z iniciatívy JMF - odborárskej  ponovembrovej "mafie", mi odmietol návrh prevziať s tým, že je to ďaleko , aby som sa obrátila na "Esterku Verešovú" priamo v Žiline.. Domnievala som sa, že ide o osobu slušnú, ktorá bude konať v medziach zákona a v záujme tých, ktorí sa na ňu obrátia.

Pani konala v medziach zákona na začiatku - kým nedostala súdne rozhodnutia na vykonanie exekúcie a odo mňa podpísanú zmluvu a zálohu 2000,- Sk. Letmo som  dotyčnú zazrela jediný raz na adrese v Žiline - inak sa v kancelárii exekútorského úradu striedajú/li mladí ľudia, ktorí nemajú/li zjavne žiadne praktické skúsenosti a netušili vôbec, kde hľadať spis týkajúci sa mojej veci. 

Kedysi dávnejšie som už proti kysuckonovomestskej  podnikateľskej "mafii" jeden exekučný návrh na podobnú - pre "pánov" exekútorov smiešnu sumu podala. Bola u JUDr. Laifera. O korektnosti tohoto exekútora sa ja  osobne môžem  vyjadriť iba pochvalne. A nestretla som sa u neho ani s nadutosťou , ani s aroganciou - dotyčný  aj telefonicky občanovi ochotne  v hrubých rysoch dokáže  poradiť!

Bojovníci proti korupcii! Budú tieto moje riadky pre vás výzvou, aby ste sa do veci pustili so všetkou zodpovednosťou a po viacerých líniách?
Mne nestačia formálne odpovede založené na klamstvách a rodinkárstve, na riešení vecí podľa  systému "ruka ruku umýva"!

Myslím, že v tomto prípade môže ísť nielen o nezákonné konanie, skrytú korupciu , ale  aj o spreneveru peňazí - dokumentácia a doklady, ktoré by mali byť obsahom  exekučného spisu  môžu byť len fiktívnymi!