streda 31. augusta 2011

Námet č. 2 pre vládnych bojovníkov proti korupcii na preskúmanie veci: možno je "za tým" skrytá korupcia a ďalšie kšeftovanie s pozemkami

Dňa 31. 8. 2011 - v stredu počas stránkových hodín som sa zastavila  v Žiline v sídle  RO SPF s cieľom  podľa zákona o informáciách  získať mapku s vyznačenými voľnými pozemkami vo vlastníctve SPF, s ich parcelným označením a príslušnou výmerou v  k. ú. Kysucké Nové Mesto, kde nám bol priznaný reštitučný nárok.  Po niekoľkonásobnom vyzváňaní na jednotlivé zvončeky mi konečne otvorili. U referentky v prvých dverách som nepochodila: to mi nik nedá, a na otázku, prečo, mi odvetila, že ona s tým nič nemá, a aby som  sa obrátila na riaditeľa. V podateľni som oznámila, že chcem navštíviť riaditeľa v úradnej veci. Podľa referentky mal návštevu. Po cca 25 minútach vyčkávania na chodbe som dotyčnú požiadala, aby ma ohlásila u riaditeľa, keďže som nevedela,  akú návštevu  má u seba. Išlo mi o to, aby som  v určenom čase vec vybavila a neodišla s odporúčaním, že mám  prísť inokedy, lebo stránkové  hodiny už skončili.
Keď ma riaditeľ prijal, oznámila som svoje meno i cieľ návštevy. Bolestivý stisk ruky, ktorú mi riaditeľ podal na privítanie, ma nenechal na pochybnostiach - jednoznačne mi ním  deklaroval nadradenosť a snahu prinútiť ma prijať jeho hru. ( Nonverbálnej komunikácii rozumiem celkom dobre.) Ohradila som sa , prečo mi takým spôsobom stisol ruku. Následne som sa dozvedela, že podľa zákona o informáciách nemám nárok na to, aby som sa u nich na  jeho základe dozvedela, ktoré  a kde sú voľné pozemky vo vlastníctve SPF v k. ú. Kysucké Nové Mesto. 
Zarazila ma riaditeľova úvodná poznámka, že zisťovanie týchto údajov by mal robiť  advokát, alebo geodet!
A vraj mnohí majú tam  svoj nárok dlhšie ako ja, resp. viac ako 5 rokov, a keby som "ich" neotravovala a nezabávala zbytočnosťami, mohli by pracovať!!!

Pokúšala som sa  riaditeľovi na začiatku  vysvetliť vec, i  s ním polemizovať, ale takmer som sa nedostala k slovu - naopak, on obvinil mňa, že mu skáčem do reči a nenechám ho hovoriť (z môjho pohľadu zbytočnosti a od veci). A  čoskoro ma úplne ignoroval. Neostalo mi iné, ako opustiť "riaditeľňu". 
A nepodala som svoju žiadosť ani písomne, pretože medzitým odišla pracovníčka podateľne na obed. (O obedňajšej prestávke - mimochodom - nebola pre verejnosť nikde ani zmienka.)

Zjavne sa pán riaditeľ mylne domnieva, že je tam pre oslavovanie svojej vlastnej osoby , a nie  aby slúžil z peňazí daňových poplatníkov občanom.



Z opísanej  prežitej situácie sa mi vnucujú  tieto otázky:

1. Je dôvodné odmietnutie poskytnutia informácie, ktoré súvisí s náplňou práce SPF  - t. j. , ktoré voľné  pozemky má vo vlastníctve v Kysuckom Novom Meste?

2. Sú pracovníci RO SPF oprávnení pri žiadosti o informáciu o voľných pozemkoch vo vlastníctve SPF oprávnení zisťovať, či je žiadateľ reštituentom?

3. Kto kontroluje výkonnosť pracovníkov RO SPF v Žiline, ak roky trvá vydávanie náhradných pozemkov reštituentom?

4. Kto kontroluje, či sa pozemky vydávajú skutočne iba  oprávneným osobám?

5. Nesignalizuje náhodou poznámka riaditeľa na moju adresu, že" tým"  (t. j. tým zisťovaním) by sa mal zaoberať skôr advokát, alebo geodet, korupciu? Z môjho pohľadu totiž sa cez advokáta, či geodeta dá dohodnúť "kšeft", z ktorého môžu profitovať tí, ktorí rozhodujú o vydávaní pozemkov oprávneným osobám! 

Určite mi nik nebude tvrdiť, že v týchto súvislostiach  hovorím o "svetovom objave"!

Odhalených prípadov z nedávnej minulosti i súčasnosti, ktoré ukazujú, ako sa na Slovensku " kšeftuje" s pozemkami reštituentov  cez nastrčené osoby, cez podvodníkov, je v tomto štáte  síce  viac,  ale tých neodhalených, ktoré sú výnosným zdrojom nelegálnych príjmov niektorých "všemohúcich" jednotlivcov v bielych golieroch , je viac ako dosť!