streda 11. apríla 2012

Kapciózna otázka svedkyni - policajtke Čupkovej z MP v Liptovskom Mikuláši

Pri výsluchu svedkyne policajtky MP v LM Čupkovej som jej položila otázku, ktorá priamo súvisela s predmetom môjho obvinenia vo veci , pre ktorú som trestne stíhaná na základe oznámenia MUDr. Eleny Poloncovej.
Táto otázka mi vyplynula ako logický následok toho, k čomu sa svedkyňa vyjadrila predtým.

Podľa záznamu v spise, ktorý policajtka MP urobila, prvý, kto prejavil "iniciatívu " a upozornil ju na to, že stojím pred budovou MÚ v LM s plagátikom na hrudi, bol starosta obce Dúbrava V. Janičina.

Mal na to dôvod jediný - dobrú príležitosť vybaviť si so mnou účty za to, že som si v minulosti dovolila poukázať zákonnou cestou na jeho zneužívanie právomocí verejného činiteľa, ktoré bolo zrejmé z jeho postupu v prípade, ktorý súvisí s prípadom,  kedy môj sused  vodič autobusu Mrázik vykopol psíka, ktorého som chcela prepraviť do karanténnej stanice.

Po prvý raz, keď prišla policajtka za mnou "na návštevu" na chodník pred schodiskom do budovy MÚ som sa jej pýtala, či porušujem nejaký zákon. Odvetila, že nie.

O nejakú chvíľu -- po tom, ako do budovy okolo mňa doslova prebehol V. Janičina, sa vrátila so žiadosťou o odfotografovanie plagátika a na moju otázku, čo porušujem, odpovedala inak.

Po jej odchode mi napadlo, že som práve na pošte prevzala písomnosti zo súdu, ktoré s obsahom plagátika súviseli a zašla som za ňou, aby si ich odfotografovala tiež. Písomnosti odfotografovala na okenici chodby MÚ.

Pretože pri prvej návšteve sa vyjadrila na moju otázku, že nič neporušujem, a bolo mi známe, že konať začala až po iniciatíve V. Janičinu, na výsluchu mi napadlo jej položiť otázku, či by - nebyť V. Janičinu - bola zasahovala aj sama od seba.

Na otázku som odpoveď nedostala, pretože vyšetrovateľ ju nepripustil s odôvodnením, že je "kapciózna"!

Ako laik som kládla otázky  aké napadnú logicky uvažujúcemu človeku.

Výraz kapciózny som predtým nikdy nepočula.
Podľa slovníka cudzích slov je to otázka zámerná , ľstivá.


Nepripustenie tejto otázky vyšetrovateľom, zabránenie odpovedať na ňu svedkyni z môjho pohľadu laika je snahou zabrániť dokázaniu, že iba po iniciatíve V. Janičinu, ktorý bol pred nástupom do funkcie starostu pracovníkom Justičnej a väzenskej stráže s pôsobiskom v budove OS a OP v LM, "usúdila" mestská policajtka Čutková, že "niečo" porušujem. Nebyť V. Janičinu, preukázateľne by na mojom konaní nevidela žiadny protiprávny čin.
V momente druhej návštevy ani nevedela konkretizovať, čoho som sa mala dopustiť, len sa vyjadrila na moju otázku,  že "oni" už posúdia, čoho som sa dopustila.

A v priebehu výsluchu som sa od nej dozvedela aj ďalšiu zaujímavú vec. 
Mnou predložené písomnosti, ktoré som na podporu opodstatnenosti svojho počínania policajtke na odfotografovanie predložila, do spisu, ktorý  bol prevedený na štátnu políciu, vôbec nedoložila!
Na moju otázku, prečo tak urobila, sa vyjadrila, že to nepokladala za niečo, čo s vecou súvisí!
Žiadala som, aby ich do spisu doložila - tvrdila, že môže tak učiniť ešte v priebehu dňa.

Nuž, neviem, koľko inteligencie je potrebnej, aby z písomností súdu, v ktorých sa spomína znalecký posudok MUDr. Poloncovej, nebolo zrejmé, že súvisia s obsahom protestného plagátika.

Zostáva teda otvorená nezodpovedaná kapciózna otázka: Bola by policajtka konala sama od seba, ak by sa nebol vo veci angažoval  starosta obce Dúbrava V. Janičina?